看影片學英文-解除你菲律賓師資的迷思


大家如果想要去遊學順便學英文,通常都會先想到美國、加拿大等地區,還能順便旅遊。但對於有預算問題的同學來說,其實去菲律賓遊學是一個非常經濟實惠的好選擇,而且菲律賓也是個度假的勝地。那麼現在問題來了,很多人一定都在擔心:菲律賓遊學老師口音很重嗎?我們今天就找來了其中一位HELP老師的自我介紹影片,讓大家自己評判囉!下面還有完整的字幕翻譯稿,讓大家可以邊看影片邊學英文。

 

Hi. My name is Jhenny. And I’ve been teaching in HELP for almost 4 years now.

嗨,我是Jhenny。我大概在HELP教了快四年的書。

I’m a teacher in a team where we teach listening, reading, writing, and speaking.

我在一個教授聽力、閱讀、寫作、口說的團隊裡擔任老師。

But I’m more confident with my speaking classes because it’s incorporate all the skills that we’re teaching.

但是我對我的口說課程更有自信,因為這堂課囊括我們教學課程中的所有技巧

We are also offering IELTS and TLE(Technology and Livelihood Education)

我們也提供雅思和TLE課程。

We are also teaching students how to play guitar, sing and how to dance.

我們也教學生如何彈吉他、唱歌和跳舞。

So if you want to learn those talents then come join us.

所以如果你想學這些才藝的話,就快點加入我們吧。

For me, I’m teaching because I’m passionate about my work and I love to see kids or my students learn something new, and share their experiences so that we can have our comfortable bonding or comfortable conservation with anything that’s possible to talk about.

對我來說,我在這裡教書是因為我對我的工作很有熱忱而且我喜歡看孩子們或學生們學習新東西,分享他們的經驗,以便我們建立良好的關係和能談論任何我們可以談論的事物。

So I’ll see you soon and bye~

希望很快就能見到你們,再見~



大家看完影片後,有沒有發現其實Jhenny老師發音真的很標準呢?菲律賓是世界第三大說英文的國家,其實大部分菲律賓人在學齡前就已經開始接觸英文了,若能成為英文老師的話,文法跟發音更不需要大家擔心啦!在菲律賓人都有一定英文基礎的情況下,大家平時出去玩或去餐廳,都能抓緊時間好好練習生活英文,相信你們的英文也能進步得很快哦!


想對於HELP語言學校有更深入的了解嗎,
歡迎您拜訪我們的網站
以及我們的部落格

Help English~~~We'll see you soon.